Executive Assistant

Location:
 
Montreal, Quebec
 
Job Description Overview:
 
Anomera seeks an Executive Assistant for our Montreal Office. Under the direction of the CEO and President, the Executive Assistant assumes the responsibility and governance of the daily activities within the executive office.
 
The incumbent provides administrative, organisational and logistical support to the Chief executive officer and senior management team. As first point of contact and resource person for the executive office, the Executive assistant functions at various organizational levels serving Anomera’s internal and external clients.
  
Key Responsibilities:
  • Receive internal and external queries and communicate effectively to the CEO;
  • Respond to queries and share information as directed by the CEO and other members of the executive team as required;   
  • Perform work in respectful manner and according to Anomera standards;
  • Perform other general office duties as directed by the CEO.
 
Required Experience and Knowledge:
  • Possess a minimum of five (5) years’ experience in an administrative assistant role;
  • Demonstrated organizational skills, attention to detail and good written and oral communication skills;
  • Demonstrate excellent letter and correspondence writing skills as well as strong document management aptitudes;
  • Problem solver with the ability to handle changing priorities in a fast-paced, dynamic organization;
  • Demonstrate initiative, sound judgment, discretion and possess good interpersonal skills;
  • Sound knowledge of the Microsoft Office suite;
  • Ability to interact with varied clients (internal and external);
  • Good oral and written skills in both French and English.
 
Required Qualifications:
  • College diploma (2-year program) in office administration. In lieu of College Diploma, equivalent experience in an executive level position shall be considered;
  • Must be eligible to work in Canada.
 
Assets:
  • Ability to function with minimal supervision and with periodic disruption.
 
Anomera fosters an environment which values accessibility, equal opportunity and is inclusive to ensure employees feel respected and supported. We are dedicated to building a workforce that reflects the diversity of the communities in which we live and encourage persons with disabilities and visible minorities to apply.
 
Please send Cover Letter and Resume to: jobs@anomera.ca.
 
Anomera thanks you for your interest. We will only be able to contact selected candidates.

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Adjointe Exécutive
 
Emplacement:
 
Montréal, Québec

Description de poste:
 
Anomera est à la recherche d’une Adjointe Exécutive pour son bureau à Montréal. Sous la direction du PDG et Président, l’Adjointe Exécutive a la responsabilté et assure la gouvernance des activités quotidiennes du bureau exécutif.
 
Elle fourni un soutien administratif, organisationel et logistique au Président chef de la direction ainsi qu’à son équipe de gestion. En tant que premier point de contact et personne ressource pour le bureau exécutif, la titulaire transige à divers niveaux avec la clientèle interne et externe de la société Anomera.
 
Responsabilités Clés:
  • Recevoir demandes et communications internes et externes et communiquer efficacement avec le PDG;
  • Répondre aux demandes et partager les informations clés selon les directives du PDG et/ou d’autres membres de l’équipe de direction lorsque requis;  
  • Accomplir son travail de façon respectueuse et selon les standards étabilis d’Anomera;
  • Accomplir des tâches de bureautique tel que nécessaires et/ou à la demande du PDG.
 
Expérience et connaissances:
  • Posséder un minimum de cinq (5) années d’expérience dans un rôle d’adjoinje administrative;
  • Sens de l’organisation, souci du détail et bonne communication, écrite et orale;
  • Démontrer d’excellentes habilités à rédiger des lettres, correspondance et fortes aptitudes pour la gestion documentaire;
  • Solutionneur de problèmes avec la capacité de gérer des priorités changeantes dans une organisation dynamique;
  • Faire preuve d’initiative, de jugement, de discernement, de discrétion et posséder de bonnes relations interpersonnelles;
  • Connaissances approfondies de la suite Microsoft Office;
  • Excellentes aptitudes à transiger avec différentes clientèles (internal and external);
  • Maîtriser le français et l’anglais, à l’oral et à l’écrit.
 
Qualifications requises:
  • Diplôme d’étude collégiale (programme de 2 ans) en bureautique. À défaut de ne pas posséder le diplôme d’études collégiales, une expérience complémentaire et équivalente dans un poste de niveau exécutif sera aussi considérée;
  • Doit être éligible à travailler au Canada.
 
Atouts:
  • Capable de travailler avec supervision minimale et interruptions périodiques.
 
 
Anomera favorise un environnement qui valorise l'égalité, l'accessibilité aux opportunités et l’inclusion. Nous nous engageons à employer une main - d'œuvre qui reflète la diversité des communautés dans lesquelles nous vivons et encourageons les personnes handicapées et les minorités visibles à postuler.
 
Veuillez envoyer une lettre d' accompagnement et un CV à: jobs@anomera.ca .
 
Anomera vous remercie de votre intérêt. Nous ne pourrons contacter que les candidats sélectionnés.